Obozowa 43 ,
00-161 Warszawa

Nasza stacja kontroli pojazdów posiada na wyposażeniu urządzenie 3D do geometrii kół John Been.

 geometria 3Durządzenie do geometrii kół

 Technologia pomiaru 3D

Geometria John Bean dokonuje pomiarów w technologii trójwymiarowej 3D. Jej największą zaletą jest skrócenie do minimum przestrzeni pomiarowej oraz skrócenie czasu badania. Jest to najbardziej zaawansowany technologicznie system pomiarowy.

Przebieg pomiaru z użyciem geometrii John Bean

Pomiar polega na precyzyjnym wyznaczeniu osi obrotu wszystkich kół w przestrzeni z dodatkowym określeniem skrętu przedniej osi. Dzieki tworzeniu modelu przestrzennego, pomiar ulega znacznemu skróceniu i uproszczeniu. Na koła zakłada się głowice ekranowe, przetacza pojazd do przodu i do tyłu i w ten sposób uzyskujemy parametry geometrii pojazdu. Wynik pokazywany jest na monitorze.

gowica ekranowa Johmn Beangłowica ekranowa

Zawieszenie pojazdu a geometria kół

Prawidłowa geometria kół nie tylko zwiększa bezpieczeństwo i komfort jazdy, ale wpływa na mniejsze zużycie
paliwa i opon. Dzięki prawidłowo ustawionej zbieżności oraz poprawnie pracującymi wszystkimi elementami
zawieszenia i układu kierowniczego koła toczą się prosto i pewnie.
Symptomy nieprawidłowej geometrii

Symptomy nieprawidłowej geometrii

  • odczuwalne "ściąganie" samochodu na boki 
  • widoczne nierówne zużycie opony
  • zwiększenie zużycia paliwa
  • zmniejszenie długości życia zawieszenia
  • gorsze trzymanie się drogi (zmniejszona przyczepność)
  • brak samoczynnego powrotu kierownicy do położenia neutralnego po wyjściu z zakrętu
  • zakłócony komfort kierowania

Porada eksperta

Badanie geometrii pojazdu zaliczane jest do grupy najważniejszych testów układu jezdnego pojazdu. Kontrola i
regulacja geometrii pozwalają na zoptymalizowanie ustawienia kół w Waszych samochodach, dlatego pamiętaj aby
prewencyjnie kontrolować geometrię:

  • po zderzeniu/kolizji (np.: uderzenie w krawężnik, uszkodzona droga)
  • po każdej wymianie amortyzatorów oraz innych elementów zawieszenia
  • minimum raz w roku (szczególnie po drogach charakteryzujących się niską jakością)

Zalety geometrii:

Bezpieczeństwo

  • lepsze trzymanie się drogi
  • prawidłowe reakcje na zakrętach

Oszczędność

  • gwarancja optymalnej żywotności opon czyli ich jednolite i prawidłowe zużycie
  • przedłużenie życia części mechanicznych zawieszenia i układu kierowniczego
  • optymalne zużycie paliwa dzięki zmniejszeniu oporu toczenia

Komfort jazdy